Sıralama Kaybının Nedenleri

Google sıralama kaybının nedenlerini kendimize sorar gibiyiz… Bu soruyu aslında ne kendimize nede Google’a sormalıyız. Bu soruyu sitemize sormalıyız, gelen ziyaretçi kaynağımıza ve kaynağımızı nasıl arttırabiliriz diye sormalıyız. Bu durum internet site sahiplerinin karşılaşabileceği olumsuz hallerden birisidir. Seo çalışmalarının nihai hedefi sıralamada yükselmek ve sitenin maksimum otorite kazanmasını sağlamaktır.

Sitenizin birdenbire ani bir düşüş yaşadığını gördünüz ve yaptığınız bütün çalışmaların boşa gittiğini düşündünüz. Korkmayın, bu durum ve olay her internet sitesinin başına gelebilir ve onarımı çok güç değildir. Sıralamada düşüş yaşamanızın çoğu sebebi olabilir. Önemli olan bu amaçları doğru belirleme etmek ve çözümüne en tesirli şekilde yön vermektir.

Google sıralama kaybı çoğu amaçla ortaya gelebilir. Bu hal Google algoritma güncellemelerinden kaynaklı da olabilir, düşük nitelikli linklerden kaynaklı da olabilir. Önemli olan bozukluğu doğru belirleme etmenizdir.

Web site sıralama kaybı yaşadığınız da ilk evvelce şunlara ilgi etmelisiniz. Bu sıralama kaybı bir gece de mi yaşandı? Yoksa belirli bir vakit aralığında mı?

Eğer bir gecede birdenbire site sıralama düşüşü yaşadıysanız, bunun tek bir sebebi olabilir oda, Google algoritma güncellemesidir. Google algoritma güncellemeleri birtakım vakitler sıralamaları mühim ölçüde değiştirmektedir.

Bu hal birtakım durum ve olaylarda güncellenen olguların istemeden sıralamaya farklılık yaratmasıdır, birtakım olaylar veya durumlar da sitenin aldığı cezalardan kaynaklıdır. Sitenizin arama motoru doğrultusundan ceza alması, serp sorguda en az 10’dan çok bir sıralama kaybı yaşadığınız manasına gelir.

Sıralama kaybı, internet sayfalarınızın hatalı seo çalışmalarına dayanabilir. Siyah, black seo çalışmaları, sitenizin Google cezalarına maruz kalmasına nemacıyla olabilir. Bu amaçla black seo çalışmalarından uzak durmanız önerilir. Her seo çalışmasını kuralına ideal ve etik şekilde yerine getirmelisiniz. Aksi taktirde kaybettiğiniz sıraya katiyen bir daha ulaşamazsınız.

Google cezalarının nemacıyla kaynaklandığını analiz etmeli ve bu cezalardan nasıl kurtulmanız gerekliliğini iyice araştırmalısınız. Yaptığınız backlink çalışmaları ve site iç seo çalışmaları dahil bütün analizleri internet yönetici vasıtaları ile sağlayabilirsiniz. Oluşan problemleri belirleme ettikten sonra, geçerli ölçütleri gene yerine getirmeli ve problemleri çözdükten sonra, arama motoruna sayfanızın gene değerlendirilmesi isteğini göndermeniz gereklidir.

Google sıralama kaybı yaşadığınız da bütün denetlemeleri gerçekleştirip, arama motorunun sizden istediklerini kusursuz yerine getirin. Bu sayede siteniz gene incelenecek ve kaybettiğiniz sıralama size geri verilecektir.

Arama Motoru Sıralama Kaybı ve Nedenleri

Google sıralama kaybı ve amaçları kapsamlı bir şekilde ele alınmalıdır. Web yönetici vasıtalarını kullanarak sitenizin nemacıyla sıralama da düşüş yaşadığını belirleme etmelisiniz. Genel olarak internet sayfası sıralama kaybına sebep olan etkenleri inceleyiniz.

Kopya İçerik
Google ve bütün arama motorlarının en titiz noktası içeriklerdir. Buna göre Google bütün site sahiplerinin, internet sayfalarını benzersiz ve orijinal içerikler ile hazırlanmasını bir ölçüt olarak sunmaktadır. Kopya içerik, benzer alan adlarında var olan içeriklerin tamamı, büyük miktarda eşleşenleri ve genel içerik bloklarının örtüştüğü manasına gelir.

Site içerikleriniz, belirli bir miktar üstünde diğer bir alan isminde barınıyorsa bu kopya içerik olarak kabul edilir. Google bunu belirleme ettiği taktir de siteniz olumsuz şekilde tesirlerin ve sıralama kaybı yaşamanıza neden olur.

Sayfalarınızda kopya içerik olup, olmadığını denetim etmek amacıyla çoğu vasıta mevcuttur. Bunlardan birtakımları, Copyscape, Grammarly, QueText ve WriteCheck.

Kopya içerik vasıtaları ile sayfalarınızın kopya içerik denetimini sağlayabilirsiniz. Sayfalarınızı sık sık güncellerken, bu denetimleri sağlamanız önerilir. Hem de durumu hazırda üstünde çalıştığınız sayfanın arama motoru doğrultusundan incelenmemesi amacıyla noindex ayarlarını yapmanız ve sayfanın hazırlanma sürecinde arama motorunun bunu kopya olarak algılamamasını sağlamalısınız.

niteliksiz linkler Google sıra kaybı
Kalitesiz Linkler
Web sayfalarının arama motorunda yüksek sıralama kazanması amacıyla birtakım çalışmalar yürütülür. Bu çalışmalardan biriside link çalışmalarıdır. Genel anlamda backlink çalışmaları ismini alan link çalışmaları, detaylı yollarla uygulanır. Bu yöntemler kötüye kullanıldığında ise siteye yarardan çok zarar getirir.

PageRank değerini arttırmak amacıyla oluşturulan link çalışmaları, her vakit olumlu neticeler doğuramaz. Kimi vakit bu çalışmalar düşük link ve niteliksiz link olarak geri döner. Google bu tip link kümelerine natürel olmayan link demektedir.

Doğal olmayan linkleri Google Search Console üstünden takip edebilirsiniz. Fakat kimi süre zarfında doğal olmasa da bu linkler bu arama da gözükmeyebilir. Sizler siteniz de var olan ve natürel olmadığını düşündüğünüz linkleri internet yönetici vasıtaları ile de analiz edebilirsiniz.

Zararlı backlink kümeleri son derece düşük nitelikte ve doğal olmayan linkler grubuna girer. Google nitelik politikalarını inceleyerek, natürel linklerin nasıl oluşması gerekliliğini öğrenebilirsiniz. Fakat sayfalarınızda belirleme edilen zararlı linkleri ortadan kaldırmanın birkaç yolu da mevcuttur. Bunun amacıyla gene Google bizlere tanıttığı Google Disavow aracını kullanabilirsiniz.

Google Disavow

Google Disavow bağlantı reddetme aracıdır. Web sayfalarınıza gelen bütün bağlantıları inceleyerek, zararlı olduğunu belirleme ettiğiniz linkleri basitçe reddedebilirsiniz. Yapacağınız backlink analizlerinde birkaç noktaya ilgi etmelisiniz. Bunlar; spam içerikli sitelerden gelen linkler, hacklenmiş sitelerden gelen bağlantılar, kopya içerik barındıran sitelerden gelen linkler, indexlenmemiş sayfalardan gelen linkler ve ücretli alınan bağlantılar.

Zararlı link belirlemeleri ile niteliksiz backlinkleri bulun, bu linkleri yöneticinizden yada seo uzmanınızdan kaldırmasını talep edin. Yaptığınız bütün çalışmaların sonrasında sayfalarınızın gene değerlendirilmesi amacıyla arama motoruna heves gönderin.

Robots.txt Dosyası Hatası
Google sıralama kaybı yaşadığınız da, nemacıyla kaynaklandığını analiz edebileceğiniz bir diğer alan robots.txt dosyasıdır. Robots.txt dosyanızı denetim edin. Arama motorlarını istemeden engellemiş olabilirsiniz.

Hem de sayfalarınızın noindex alıp almadığını denetim etmelisiniz. Bunun amacıyla sayfalarınızın üstüne gelerek, farenin sağ tuşuna basın, kaynak kodu görüntüleme yada unsuru araştırma ile noindex yada nofollow yazısının olup olmadığını denetim edin.

Sayfa Başlıkları ve Meta Etiketleri
Sayfa başlıklarında ve meta etiketlerinde oluşturulan değişim ve güncelleme o sayfanın sıralama kaybetmesine neden olabilir. Google sitenizin içeriğini başlıklarınız ile anlar. Daha evvelce indexlediği başlık ‘’Seo Eksperi Türkiye’’ iken sıralamanız 1. Sayfa 3. Satır olduğunu varsayarsak, değiştirdiğiniz başlık bundan sonra ‘’ seo uzmanı İstanbul ‘’ olduğunda X. Sayfaya ve X sıralamaya düşebilir. Bu hal sayfa başlığının değişmesi ve belirleme edilen anahtar sözcüklerin etkilendiği manasına gelir.

Burada ilgi etmeniz gereken nokta, anahtar sözcüklerinizdir. Güncellediğiniz başlıklar ve meta etiketleri seçtiğiniz anahtar sözcük öbeklerini kapsamalıdır. Büyük değişimler gerçekleştirmekten kaçınmalı ve daha en az güncellemeler yapmanızı öneririm. Dilerseniz başlık değiştirmek yerine kullanmak dilediğiniz başlık altında yeni içerikler eklemeniz daha mantıklı olacaktır. Yine de yenilemek dilediğiniz başlığı kullanmak istiyorsanız URL değişimine ilgi etmeli, site içeresinde barınan alakalı başlığın bütün URL yapısını değiştirmelisiniz.

Negatif Seo
Siyah şapka seo tekniklerinin kullanıldığı ve en süregelen olarak rakiplerinizin sitenize yaptığı olumsuz atakları amacıyla alan terimdir. Negatif seo’ya uğrayan internet sitesinin analizleri nasıl yapılır?

Linklerinizi takip edin. Zararlı ve düşük nitelikli linklerin sitenize yaklaştığını fark ettiğiniz de bunları reddedin.
Sitenin genel denetimlerini sağlayın. Sık sık Search console sorunlarını takip edin, robots.txt dosyanızı ve .htAccess dosyanızı denetim edin.
Kötü hedefli yazılımları analiz edin.
Link kaybı yaşıyorsanız ve bu kayıplar bilhassa otoriter sitelerdense kesinlikle gene kazanmaya çalışın.
Kopya içerik belirlemelerini sağlayın.
Sitenin anında çıkma miktarını takip edin.
Site süratini ve mobil uyumluluğunu sık sık analiz edin. İyileştirmeler yapın.
Google sıralama kaybının en süregelen sebebi negatif seo’dur. Negatif seo’ya maruz kalmamak amacıyla sitenizi sürekli olarak araştırmalı, sorunları ayıklamalı ve onarmalısınız.

Sektör Rekabet Artışı
Site listelenmesinde olumsuz tesir bütün bu sebepler haricinde birde mahalli rekabetin yükselişinden ortaya gelebilir. Sektörde daima yalnız olmadığınızı bilmenizde yarar var. Google ve bütün arama motorları, bundan sonra dijital bir Piyasa yeridir. Ve bu Piyasa yerinde varlığınızı güvenliğini sağlamak amacıyla katiyen rakiplerinizi küçümsememeniz gerekir.

Bölgeniz de, sektörünüze rakip olan çoğu X firmasıyla karşılaşacaksınız, bunu unutmayın. Amacınız rakiplerinizden daha üstün hizmetleri sunabilmek ve faaliyetlerinizi arttırabilmek olmalıdır.

Firmanızı / Markanızı daima ileriye taşımak amacıyla rakip analizlerini ihmal etmeyin. Rakiplerinizi tanımak, sıralamalarının hangi anahtar sözcüklere borçlu olduğunu belirleme etmek, kullanıcıya ne gibi fırsatlar tanıttığını takip etmek en mühim işlerimiz arasındadır.

Seo çalışmalarınızı, olası olduğunca bölümünde eğitimli ve disiplinli bir seo uzmanı doğrultusundan yaptırın. Gerekli seo stratejilerine sahip olan bir seo uzmanı, rakiplerinizden bir ismim ileriye geçmenize ve sıralamanızın artmasına imkân sağlar.

Kapsamlı seo çalışması, sitenizin otorite sahibi olmasına, ziyaretçi ve kullanıcı arkadaşı olmasına yarar sağlar. Organik trafik elde etmek ve sektör rekabetinden en az zararla tesir etmesi, olumlu bir seo çalışmasından geçmektedir.

Google sıralama kaybı yaşamamak amacıyla, seo denetimlerinizi ihmal etmeyin. Sitenize zarar verecek bütün faktörleri teker teker yok edin ve hiçbir açığın sitenizin sıralamasını düşürmesine izin vermeyin.

Seo çalışması ihtiyaçlarınıza, profesyonel çözüm istiyorsanız bizimle iletişime geçebilir veya SEO Hizmetimize göz atabilirsiniz