SEO Ajansı Olarak İşletmenize Katabileceklerimiz?
Webeemo kendini Yeni Nesil Web Tasarım Ajansı olarak tanımlamaktadır. Ve bu motto ile 2012 yılından beri firmalara ve kurumlara Dijital Anlamda yardımcı olmaktayız. İşlerinde profesyonel ekip arkadaşlarımız ile Markanıza veya Web Sitelerinize SEO Ajansı olarak hizmet vermekteyiz. Google Arama Ağı Reklamcılığı ile web sitenize kısa zamanda yüksek tıklamalar çeker. Fakat bu aynı oranla işletmenizde olan maddi kaynaklarını da harcamanız demektir. İşini bilen ve SEO anlamında firmanıza bilinirlik kazandıran bir SEO Ajansı ile çalışırsanız markanızın her zaman bir adım önde olduğunu fark edeceksiniz. Örnek verecek olursak;
Berber dükkanı açarken iç tasarımından makasına kadar kaliteli malzemeler aldığımızı varsayalım. Dükkanımıza gelen müşteriler buna oranla memnun olup çevresine bahsedecektir. Bu yapılan aslında SEO çalışmasının ufak bir örneği. Dükkanımıza gelen müşteriler ne kadar çok olursa o kadar bilinirliğimiz artacak ve zamanla şubeleşmeye gideceğiz.
SEO çalışmaları ile beraber dijital mağazanız var ise sitenize organik trafik ile gelen ziyaretçi sayısı oldukça yükselecektir. Ve bu da sitenizin rakiplerinden bir adım önde olmasını sağlayacaktır. Fiziksel bir hizmet sağlıyorsanız eğer dükkanınıza gelen kullanıcıların sayısını ve dönüşüm oranını artırarak kar elde etmenizi sağlamaktadır. Kurumsal olarak bir ajans ile çalışmanız bu noktada tarafınıza yapılan tüm işlemlerin isteğiniz dahilinde, Aylık veya Haftalık olarak raporlanmasını sağlayacaktır.
SEO Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?
SEO Ajansları ile çalışırken veya çalışmaya başlanmadan önce dikkat etmeniz gereken bir çok detay bulunmaktadır. Çalışacağınız ajansın referansları gelirken her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de doğru beyanda bulunmayan kişiler ve kurumlar olmaktadır. Tarafınıza iletilen referansların ve çalışmaların doğruluğunu sorgulayarak işe koyulabilirsiniz.
Firmanıza ve Markanıza danışmanlık verecek olan kişi sizi yukarıda taşıyabilir veya uçuruma da sürükleyebilir… Bu noktada bu yetkin kişi veya firma en ince detaylardan biridir. Sitenizin ve Markanızın SEO Çalışmasını yürüten kişilerden istediğiniz örnek çalışmalar veya referanslar sizin için yapılacak çalışmalarda bir fikir uyandırabilir. Böylece web sitenizi geliştirmede bir kılavuz rolü gösterebilir.
Çalışacağınız Ajans veya kişileri seçerken fiyat politikası da ince bir seçim kriteri olarak görülebilir. SEO, yatırım olarak getirisi en yüksek dijital pazarlama kanalı olmaktadır. Bu tarz çalışmalar için tarafınıza teklif edilen aylık SEO çalışması ücreti yapılacak olan işin yoğunluğu ile aynı oranda olmalıdır. SEO çalışması yapılırken birden fazla anahtar kelime ile rekabete girmek hedeflerinize ulaştırmayabilir. Aksine doğru ve aranma hacmi yüksek olan kelimeler seçmek daha çok avantaj sağlayabileceğini bilmelisiniz.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?
Yukarıda ufak bir fragman gibi bahsettiğimiz ve Arama Motoru Optimizasyonu olan SEO kelimesinin anlamı tam olarak şudur;
Google, Bing, Yandex, Baidu, Msn, Yahoo gibi Arama Motorlarında sitenize yüklemiş olduğunuz içeriklerin, yazıların veya görsellerin tekil kullanıcıların arattığı kelimelerde bulunabilir olmasına denir. Tam anlamıyla Ahmet beyin Ayakkabı Tamiri üzerine bir işletmesi olduğunu var sayalım. Arama Motoru sorgularında sadece kendi adını girerek bulabildiğimiz bir web sitesi var. Bizde bu noktada Ahmet Bey’in web sitesini alıp kendi yaptığı iş koluna göre düzenlemelerini yapıyoruz. Pek daha sonrasında bakın ne oldu? Ayakkabı Tamiri kelimesinde Arama Motorlarının verdiği Organik aratma sonuçlarında üst sırada gözüktü. Az önceki örnekte anlatmak istediğimiz ne diye merak ederseniz şöyle ki;
Sitenize yapılan yatırımın sadece google ads reklamları ile olduğunu düşünmemelisiniz. Aksine organik olarak yapılan çalışmalar ile de olabileceğini bilmenizi isteriz.
Kurumunuza özel çözümler üreterek, sitenizin Google sorgularında organik bir şekilde üst sırada çıkmasını sağlamak için sürdürülebilir bir şekilde güncel kalmasını ve düzenlemelerini yapıyoruz. Bizim tarafımıza ilettiğiniz her işi ilk günkü hevesimiz ile yaparken firmanız için Profesyonel Seo Danışmanlığını da yapıyoruz. Web sitenizin Arama Motorlarındaki sorgularını çoğaltırken organik aramalarda firmanızın ve markanızın erişilebilir olmasını sağlıyoruz.
SEO çalışmalarına başlanmadan önce yapılması gereken en önemli kurallardan biri de Arama Motoru Davranışlarını iyi bir şekilde analiz edip buna uygun içeriklerin sitede bulunmasıdır. Arama Motoru Davranışlarını en iyi şekilde Google Analtics/Search Console, Yandex Webmaster ve Bing Webmaster Tools ile izleyebilirsiniz.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO ( Search Engine Optimization) türkçesi ( Arama Motoru Optimizasyonu) anlamına gelmektedir. Bir Firmaya veya Siteye SEO Çalışması yapmadan önce iki kurala dikkat etmeliyiz. Bunlardan birisi Site içi SEO olurken diğeri ise Site dışı SEO’dur. Bir web sitesinde SEO, Arama Motoru Optimizasyonu çalışmasına başlamadan önce şunlara dikkat etmeliyiz. Site yapısı, iç linklerin düzenleri ve içerikler büyük önem taşımaktadır. Günümüzde bulunan en popüler arama motoru Google olurken, diğer arama motorlarına önem verilmesi firmanın inisiyatifindedir.
Global Pazarda yer almak isteyen firma sahipleri genellikle Arama Ağı reklamcılığını tercih etmektedirler. Fakat unuttukları tek bir nokta vardır ki o da SEO. Diğer adıyla Arama Motoru Optimizasyonudur. Sektörlerinde öncü olmak isteyen firmalar bu reklam türüne önem vermektedirler. Fakat SEO çalışması yapmıyorlarsa uzun vadeli bir sonuç elde edemezler. SEO Çalışması yapılan site ile yapılmayan site arasındaki farklılıkları görebilir ve anlık olarak düzenlemelerimizi yapabiliriz. Bu çalışma yapılırken, Arama Motorlarının sitenizdeki sorguları bulma hızı ve hedef kelimelerinizin salt okunabilir olması da önemli bir faktördür. Web sitenizi optimize ederken dikkat edilmesi gereken kurallardan biri de Kullanıcı Deneyimi.
Kullanıcı deneyimi yüksek olan siteler, kullanıcıların içeriğinize anlık olarak erişmelerine fayda göstermektedir. Kullanıcıların içeriğinizde geçirdiği zaman daha uzun olduğu için web sitesine olumlu yönde fayda sağlamaktadır. Bu da demek oluyor ki “Sitemize Giren Kullanıcı ≡ Site İçerisinde Geçirdiği Süre”. Örneğini verdiğimiz yol ile izlenilen SEO çalışması, Google’a kaliteli veri sunacak ve sitemizin organik arama sonuçlarında daha iyi bir noktada çıkacağına işaret etmektedir. Bu çalışmayı yaparken Google Analytics ve Google Search Console verilerini izleyerek Google yönergelerine uyulmuş sağlıklı bir çalışma ortaya koyulmuş oluyor.
SEO Çalışmasının ve Sürecin Yönetimi
Dijital Pazarlama ve Dijitalleşmeye adım atan işletmelerde, bu sürece adım atma ve bu sürecin yönetimi her zaman bir hayli zor olmuştur. Webeemo olarak, markanızın bilinirliği, firmanızın bilinirliği veya web sitenizin yönetimini en iyi bir şekilde gerçekleştirmekteyiz. İlk attığınız adımlardan sonra yapacağımız ilk işlem hedef kitlenizi belirlemektir. Hedef kitlemizi belirledikten sonra SEO anlamında web sitenize organik aratmalarda üst kısımlarda çıkmasını sağlayacak içerik yönetimidir. Bu adımlar gerçekleştirildikten sonra firmamızın veya web sitemizin rakiplerinin analizi yapılmaktadır. Elde edilen verile göre SEO optimizasyonu gerçekleştirilmesi ile birlikte sayfanızı ziyaret eden tekil kullanıcı sayısı arttırılması sağlanır.
Adım Adım SEO
Yukarıda kısaca bahsettiğimiz SEO sürecini biraz daha detaylandırmak gerekirse;
1- Site Alt Yapınızın İncelenmesi
SEO çalışmalarına başlanmadan önce sitenizin kontrol edilmesi gereken üç durum vardır bunlar:
- Sitenizin Responsive ( Mobil Uyumluluk ) olup olmadığı
- Sitenizin tüm cihazlarda ki yüklenme hızı ( Optimize Performans )
- SSL (Secure Sockets Layer) kullanımı
Yukarıda bulunan maddelerin kontrolünü gerçekleştirdikten sonra koşulları karşıladığı takdirde SEO çalışmasına gerçek anlamda başlanabilinir. Sağlamadığı takdirde ise önce sitemizin eksikliklerini gidermeliyiz.
2- Sitenin Halihazırdaki SEO Sağlığının Kontrolü
Sıradaki adım, sitenizin SEO sağlığının kontrolünün sağlanması gerekmektedir. Bu kontrolün parçası olan teknik SEO’nuzu ve aşağıda yer alan maddelerin yerine getirilmesi gerekmektedir.
- URL’lerinizin SEO dostu olup olmadığı kontrol edilir olmayan URL’ler için düzenleme sağlanır.
- URL’lerin nasıl tanımlandığına bakılır, gerektiği durumda düzenleme getirilir.
- XML site haritasının optimize olduğundan emin olunur.
- Site içerisinde ki Hiyerarşik yapının kontrolü ve gerekliliklerinin sağlanması.
- İndex hatalarından kaçınmak adına robots.txt ve SEO ayarları optimize edilir.
Bu hataların tespitini sağlamak adına SEMrush, Ahrefs ve Moz gibi araçlardan faydalanılabilir.
3- SEO Çalışmanızı Yürütürken Hedef Odaklı ilerlemek
SEO çalışmalarına tam teşekkürlü başlamadan önce hedeflerininiz belirlenmesi oldukça önemli. Bununla birlikte çoğu işte olduğu gibi hedeflerinizin sonuca ulaşması adına önemli bir gerekliliktir.
Mesela;
- Firmanızı veya markanızı önce çıkarmak için belirlediğiniz anahtar kelimeler için Google’da sıralamanızı yükseltmek.
- Hali hazırda bulunan bir web sitenizin sayfasını yada sayfalarını SEO çalışması ile birlikte belirlenen anahtar kelimeleri için sıralamasını yükseltmek.
4- Konunuzu Belirleyin ve Konunuz için Anahtar Kelimeleri Araştırın
Öncelikle konu ve anahtar kelime arasındaki farkları anlamamız gerekiyor. Konu, ilgili aramalar için bir terimler kümesidir. Anahtar kelimeler diğer markalarla rekabet edeceğiniz konunuzu tanımlayan ve içeriğinizi özetleyen kelime veya kelime gruplarıdır.
Öncelikle konu araştırması yaparak başladığımız bu süreçte seçtiğimiz konu için tüm ayrıntıları öğrenmekle başlıyoruz.
- Konuyu oluşturan anahtar kelimelerin arama hacmi
- O konunun rekabet durumu
- Google’da konu ile ilgili arama yapıldığında üst sırada yer alan içeriklerin türleri
Hakkında bilgi ve veri topladıktan sonra konunuza bağlı kalarak hedefinizi gerçekleştirebileceğiniz anahtar kelimelerini yaptığınız analiz sonucu belirleyin.
5- Sürecin Sonunda
Yapılan araştırmalar ve analizler sonucunda içeriğinizi yukarıda yer alana adımlara özen göstererek oluşturmaya başlanır. İçeriğinizi yayınladıktan sonra SEO performansını takip etmek ve ihmal etmemek bu sürecin önemli bir parçasıdır. Bu takibi gerçekleştirirken Google Search Console ve Google Analytics‘den faydalanılabilirsiniz. Alternatif olarak Semrush ve Ahrefs gibi araçlardan da yararlanılabilir.
Eğer SEO hakkında daha fazla bilgi almak ve SEO sürecinde profesyonel bir SEO ajansı desteğinden yararlanmak isterseniz iletişim sayfamızdan bizlere ulaşabilirsiniz.